# نوبتدهی
توسط اینفوماژول نوبتدهی، کاربران سامانه سوپر ساینیح الفی لایو میتوانند برای شعب، ادارات، درمانگاهها، بخشهای مختلف بیمارستان به راحتی و به تعداد نامحدود نوبتدهی ایجاد نمایند. همچنین نوبتدهی هر شعبه میتواند از تعداد نامحدودی صف تشکیل شده باشد و هر صف نیز تعداد نامحدودی باجه را شامل گردد. خروجی اینفوآیتمهای نوبتدهی ایجاد شده میتواند در چیدمان نمایشگرهای دیجیتال ساینیج برای نمایش و اعلام نوبتها استفاده گردند. همچنین اینفوآیتمهای نوبتدهی بر روی کیوسکهای لمسی علاوه بر نمایش نوبت برای صدور نوبت و یا نظرسنجی نحوه ارائه خدمت توسط باجهها نیز میتواند استفاده گردند. همچنین اینفوماژول نوبتدهی علاوه بر نوبتدهی حضوری قابلیت رزرو آنلاین نوبت را هم به سادگی برای کاربران سامانه فراهم میسازد. از قابلیتهای دیگر نوبتدهی سامانه الفی لایو میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
فراخوانی نوبت از طریق مرورگرهای سیستم و یا گوشی مسئولین باجهها بدون نیاز به دکمه فیزیکی
قابلیت پاسدادن نوبت به یک صف دیگر توسط مسئول باجه
قابلیت به تاخیر انداختن نوبت توسط مسئول باجه
صدور، یادآوری و فراخوان پیامکی نوبت
اعلام صوتی نوبت با قابلیت خواندن نام نوبت گیرنده، عنوان صف، نام مسئولی که باید به آن مراجعه شود و...
# ایجاد نوبتدهی
در سامانه برای هر شعبه که نوبتدهی جداگانهای دارد باید یک اینفوآیتم نوبتدهی ایجاد کرد. برای ایجاد اینفوآیتم جدید نوبتدهی در صفحهی اینفوآیتمها با انتخاب اینفوماژول نوبتدهی میتوان آیتم جدیدی ایجاد نمود.
با تعریف اینفوآیتم، علاوه بر اضافه شدن آن به لیست اینفوآیتمهای موجود، صفحه مدیریت نوبتدهی باز میشود.
در پنل مدیریت نوبتدهی میتوان به تعداد صفهای موجود در شعبه صف تعریف کرد و همچنین برای هر صف به تعداد باجههای موجود برای آن صف باجه تعریف نمود. بعد از تعریف صفها و باجهها تنظیمات مربوط به هر صف و باجه را توسط منوهای مربوط باید انجام داد.
در بخش تنظیمات صف، کاربر میتواند موارد زیر را مدیریت نماید:
- نام صف
- شماره نوبت آغازین و حداکثر شماره پایان نوبت
- زمان تقریبی انتظار
- ریست شدن خودکار روزانه شماره نوبت
- فعال و غیر فعال کردن صف یا صدور نوبت
- اطلاعات درخواستی از مراجعه کننده هنگام صدور نوبت
- فعال و غیر فعال کردن چاپ نوبت
- اطلاعات چاپ شده هنگام صدور نوبت
- فعال و غیرفعال کردن اعلام صوتی نوبت
- موارد خوانده شده هنگام اعلام صوتی نوبت
- فعال و غیرفعال کردن ارسال پیامک برای مراجعه کننده
- وضعیت ارسال پیامکهای صدور، یادآوری و فراخوانی
- وضعیت ارسال پیامکهای تایید، کُد و کنسلی رزرو
- فعال و غیرفعال کردن رزرو آنلاین نوبت و تنظیمات رزرو آنلاین
در بخش تنظیمات باجه، کاربر میتواند موارد زیر را مدیریت نماید:
- فعال و غیرفعال بودن باجه
- عنوان باجه
- توضیح باجه
- شماره باجه
- نام مسئول باجه
- گذرواژهای که مسئول باجه با داشتن آن میتواند وارد صفحهی فراخوان نوبت شود
نکته
در صورتیکه باجه دارای شماره نیست میتوان شماره باجه را ۰ وارد نمود.
نکته مهم
لینکهایی که با عنوان پیشنمایش هستند صرفاً برای تست خروجی هستند و بعد از مدت زمانی باطل میگردند، بههیجوجه از این لینکها برای صدور، نمایش و یا نظرسنجی استفاده نگردد.
# فراخوان نوبت
برای هر باجهی تعریف شده، سامانه لینکی تولید میکند که با دادن آن لینک به مسئول باجه، مسئول باجه میتواند نوبتها را فراخوانی کند. مسئول باجه میتواند لینک دریافت شده از سامانه را بر روی مرورگر سیستم خود و یا گوشی همراه باز کند.
امکانات صفحهی فراخوانی نوبت از قرار زیر هستند:
- فراخوان نوبت بعدی
- فراخوان مجدد نوبت در صورت عدم مراجعه
- به تاخیر انداختن نوبت در صورت عدم مراجعه
- پاس دادن مراجعهکننده به صف دیگر با همان نوبت در صورت نیاز مراجعهکننده به ادامه خدمت گرفتن از صف دیگری از شعبه و یا به اشتباه نوبت گرفتن از این صف
- لغو نوبت مراجعهکننده
# نمایش و اعلام نوبت
بعد از ثبت و انجام تنظیمات اینفوآیتم نوبتدهی میتوان آن را مانند هر اینفوآیتم دیگری در چیدمان نمایشگر مورد نظر اضافه نمود.
بعد از اضافه نمودن اینفوآیتم نوبتدهی مورد نظر، در پنل تنظیمات آن اینفوآیتم، در صفحهی سایر تنظیمات، نوع نمایش بر روی نمایش نوبت تنظیم و ثبت گردد.
همچنین بر روی نمایشگر ساینیج از طریق دکمه چرخدنده بالای پنل نمایش نوبت امکان تنظیمات زیر وجود دارد:
- فعال و یا غیرفعال کردن اعلام صوتی
- انتخاب نمایش نوبت تنها برای یک صف و یا یک باجه خاص
- سوییچ کردن بین رنگبندی روشن و یا تاریک نمایش نوبت
- مخفیکردن دکمه تنظیمات
# صدور نوبت
برای چیدمانهای ساینیج تعاملی بعد از ثبت و انجام تنظیمات اینفوآیتم نوبتدهی میتوان آن را مانند هر اینفوآیتم دیگری در چیدمان نمایشگر مورد نظر اضافه نمود.
بعد از اضافه نمودن اینفوآیتم نوبتدهی مورد نظر، در پنل تنظیمات آن اینفوآیتم، در صفحهی سایر تنظیمات، نوع نمایش بر روی صدور نوبت تنظیم و ثبت گردد.
# نظرسنجی باجهها
برای چیدمانهای ساینیج تعاملی بعد از ثبت و انجام تنظیمات اینفوآیتم نوبتدهی میتوان آن را مانند هر اینفوآیتم دیگری در چیدمان نمایشگر مورد نظر اضافه نمود.
بعد از اضافه نمودن اینفوآیتم نوبتدهی مورد نظر، در پنل تنظیمات آن اینفوآیتم، در صفحهی سایر تنظیمات، نوع نمایش بر روی نظرسنجی تنظیم و ثبت گردد.
# رزرو آنلاین نوبت
میتوان امکان رزرو آنلاین نوبت را برای هر صفی از شعبه فعال نمود. برای این منظور در پنل تنظیمات هر صف باید در تَب رزرو نوبت امکان رزرو نوبت را فعال نمود. همچنین نیاز است که در بخش مدیریت زمانبندیها نیز حداقل یک زمانبندی (بازهی زمانی مجاز برای رزرو نوبت) ایجاد گردد.
امکانات پنل تنظیمات رزرو نوبت در ادامه آمده است:
- فعال و غیر فعال کردن رزرو نوبت
- ایجاد و مدیریت زمانبندی رزرو (زمانهای مجاز برای رزرو نوبت)
- تنظیم امکان صدور نوبت حضوری برای کسانی که رزرو نکردهاند
- حداکثر زمان دیر یا زود آمدن مراجعهکننده
- حداکثر تعداد روز مجاز با امکان رزرو توسط مراجعین
- نمایش یا عدم نمایش ظرفیت و تعداد رزرو شده به مراجعین
در پنل مدیریت زمانبندی میتوان به تعداد دلخواه بازه زمانی مجاز برای رزرو نوبت توسط مراجعین تعیین نمود. هر کدام از این بازههای زمانی از جلساتی تشکیل میگردند که هر جلسه ظرفیت رزرو مشخصی را دارد. مدت جلسات و تعداد رزرو مجاز در هر جلسه را نیز میتوان هنگام تعریف زمانبندی تعیین کرد.
برای نمونه یک زمانبندی برای شعبه بانکی که از ساعت هشت صبح تا سه بعد از ظهر شنبه تا چهارشنبه و تا یک بعد از ظهر پنجشنبهها فعال است در تصویر زیر نشان داده شده است. جلسات این شعبه ۳۰ دقیقهای هستند و حداکثر پنج نفر را در هر جلسه پاسخگو می باشند.
بعد از انجام تنظیمات، از طریق لینک رزرو نوبت شعبه که از صفحه اصلی تنظیمات اینفوآیتم نوبتدهی قابل دریافت است، مراجعین میتوانند قبل از حضور در شعبه، نوبت خود را رزرو نمایند. با رزرو نوبت، کاربر کُد رزرو نوبتی را دریافت مینماید که با مراجعه حضوری در زمان مقرر شده و با وارد کردن آن کُد هنگام درخواست برای صدور نوبت میتواند نوبت را دریافت نماید.
نکته
لینک رزرو نوبت دریافت شده از صفحه اصلی تنظیمات اینفوآیتم نوبتدهی، برای مثال میتواند در سایت اصلی سازمان مربوطه قرار گیرد و یا با تبدیل به QR Code، با اسکن آن، مراجعه کننده وارد آن لینک شود و رزرو خود را انجام دهد.
امکان مشاهده نوبتهای رزرو شده و یا امکان کنسل کردن نوبتها نیز از طریق منو «گزارش نوبتهای رزرو شده» برای هر صف امکان پذیر است.
# گزارشهای نوبتدهی
گزارش و آمار نوبتهای فراخوانی شده، سرعت پاسخگویی باجهها و یا نظرات مراجعین در مورد عملکرد باجهها از طریق پنل گزارشها قابل مشاهده و دریافت است. برای اطلاعات بیشتر به بخش گزارشها مراجعه نمایید.